4 proste ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Czy wiesz, że aż 2/3 wszystkich dolegliwości bólowych kręgosłupa zawiązanych jest z odcinkiem lędźwiowym? To dlatego tak ważne jest, aby nadmiernie nie przeciążać dolnej części pleców poprzez niewłaściwą postawę podczas pracy, podróży samochodem, czy odpoczynku przed telewizorem. Poza tym warto zadbać o mięśnie pleców, które podtrzymują tę partię kręgosłupa. Dziś przedstawiamy 4 proste ćwiczenia, które skutecznie nam w tym pomogą!

1. Przenoszenie nóg w leżeniu na plecach

W tym ćwiczeniu kładziemy się na plecach, najlepiej ma macie lub miękkim dywanie. Zginamy nogi w kolanach, a ręce rozkładamy na boki. Powoli przenosimy nogi naprzemiennie raz na jedną stronę, raz na drugą.

2. Unoszenie rąk i nóg w klęczeniu

Najpierw przyjmujemy pozycję klęku podpartego, tak aby zarówno uda, jak i ramiona były ustawione prostopadle do podłoża. Z kolei głowę trzymamy tak, aby była przedłużeniem kręgosłupa. Teraz należy unieść i wyprostować jednocześnie prawą rękę i lewą nogę, tak aby tworzyły one z głową i plecami jedną, prostą linię. W tej pozycji wytrzymujemy około 5 sekund, po czym zmieniamy stronę.

3. Koci grzbiet

Klękamy, kładąc pośladki na piętach, a ręce opieramy przed sobą o podłoże. Następnie wyginamy kręgosłup do góry, jednocześnie przyciągając głowę do klatki piersiowej. Wytrzymujemy w tej pozycji kilka sekund, po czym wyginamy kręgosłup w drugą stronę, tworząc tym razem wklęsły kręgosłup, zadzierając przy tym głowę do góry.

4. Unoszenie kręgosłupa

Kładziemy się na plecach, zginamy kolana i stawiamy stopy w pobliżu pośladków. Kolana i stopy powinny być złączone, a ręce odsunięte od tułowia. W takiej pozycji powoli, ale rytmicznie unosimy odcinek krzyżowy kręgosłupa i opuszczamy.

Systematyczne wykonywanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie pleców w lędźwiowym odcinku kręgosłupa po kilku miesiącach powinno przynieść spodziewane efekty. Ból i napięcie powoli zaczną ustępować, a nam łatwiej będzie utrzymywać prawidłową postawę w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *